عالم ربانی و محبوب باغزندان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اکبر قنبریان درگذشت

مقارن با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش و در روز بزرگداشت حضرت علی اکبر علیه السلام، عالم ربانی و بزرگمرد دلسوز و محبوب باغزندان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اکبر قنبریان به لقاء الله پیوست.

حجت الاسلام قنبریان پس از عمری مجاهدت در راه ترویج اسلام و تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام دار فانی را وداع گفت و پیکر پاکش صبح روز چهارشنبه 27 مرداد 1400 مقارن با تاسوعای حسینی در جوار شهدای باغزندان آرام گرفت.

برای آشنایی با زندگی حجت االاسلام شیخ علی اکبر قنبریان اینجا کلیک کنید.

در مراسم خاکسپاری که به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا بدون تشییع عمومی و در مزار باغزندان برگزار گردید، حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود نماز میت را اقامه نمودند و دکتر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و حجت الاسلام شریعتمدار پیشنماز مسجد جوادالائمه علیه السلام، به بیان مطالبی درباره شخصیت مرحوم حجت الاسلام قنبریان پرداختند و مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداختند. در پایان آقای محمد قنبریان فرزند ارشد مرحوم حاج شیخ علی اکبر قنبریان وصیتنامه ایشان خطاب به عموم مردم را قرائت کرد که در زیر میشنوید:

حجت الاسلام حاج شیخ علی اکبر قنبریان که مردم باغزندان از ایشان با عنوان «حاج شیخ» و «شیخ علی اکبر» یاد میکردند، بیش از پنجاه سال پیشنماز مساجد باغزندان بود و تمام نمازهای یومیه را اقامه نمودند و به بیان مسائل شرعی و گرهگشایی از مشکلات مردم پرداختند و در اتحاد مردم نقش موثری داشتند.

حجت الاسلام شیخ علی اکبر قنبریان از چند تن از مراجع از جمله آیت الله خوئی و آیت الله گلپایگانی و آیت الله سیستانی در امور حسبه و دریافت و هزینه وجوهات شرعیه اجازه داشتند، ولی با این وجود کوچکترین تصرفی در اموالی که به ایشان تحویل میشد برای خودش ننموده و همه را برای مراجع میفرستاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *