بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان کمک مردم به مرکز نیکوکاری باغزندان در سال 1399

مردم در سال 1399 بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به مرکز نیکوکاری باغزندان کمک کردند. در سالی که گذشت، یک واحد مسکونی وقف این مرکز شد که اجاره ماهیانه آن برای نیازمندان هزینه می­شود. همچنین یکی از نیکوکاران زمینی را برای ساخت ساختمان مرکز اهدا کرد و تمامی مراحل کارشناسی و طراحی آن نیز توسط خیرین و بدون پرداخت مبلغی انجام شد.

آقای حاج حمید مزینانیان با بیان این مطلب افزود: مرکز نیکوکاری باغزندان کمک­ها و خدماتی را در چند عنوان کلی و چندین عنوان جزئی از مردم دریافت نموده و به نیازمندان ارائه می­کند که بعضی از عناوین کلی عبارتند از: 1- عضویت و درمان 2- صدقه و جشن عاطفه­ ها 3- قربانی، طعام و عقیقه 4- اجناس غیرنقدی (مصرفی و غیرمصرفی و جهیزیه) 5- کفارات (فطریه عام و خاص و زکات) 6- سهم امام و سادات و رد مظالم 7- کمک­های سایر مجموعه ­های نهادها 8- کمکهای مردمی در حوادث غیرمترقبه 9- شبهای جمعه 10- نماز و روزه استیجاری و ختم قرآن 11- سفرهای زیارتی 12- کمکهای کمیته امداد 13- ساختمان مرکز

آقای حاج محمود ذاکری مسئول مالی مرکز این نکته را افزود که علاوه بر این مبلغ، در سال 99 بیش از صد میلیون تومان وام قرض ­الحسنه به مددجویان پرداخت شده است. این وام­ها که رقمی حدود دو میلیون تومان دارند، بدون هرگونه بهره یا کارمزد بوده و اقساط ده ماهه دارند و مددجویان برای دریافت وام، توسط این مرکز به صندوق­ های قرض­ الحسنه مربوطه معرفی می­شوند.

مرکز نیکوکاری باغزندان با تعدادی از نانوایی­ها و فروشگاه­ها قرارداد دارد و مددجویان با دریافت حواله مربوط به نیاز خود، می­توانند به آن فروشگاه مراجعه نموده و خرید نمایند. تهیه جهیزیه، اهدای سبد کالا، برپایی نمایشگاه لباس، پرداخت هزینه درمان، ساخت کاستی­ های خانه و تهیه لوازم منزل برای مددجویان، از جمله خدمات متنوعی است که در سال 99 توسط مرکز نیکوکاری باغزندان انجام شد.

حاج حمید مزینانیان به این نکته اشاره کرد که این مرکز با داشتن اجازه از امام جمعه محترم شاهرود می­تواند خمس را از مردم دریافت نماید و بخشی از سهم سادات را هزینه کند. همچنین بعضی از نیازمندان که درستی نماز و روزه آنان توسط افراد خبره تأیید شده است، بخشی از نیاز خود را از راه نماز و روزه قضا برطرف می­کنند و مردم می­توانند نماز و روزة قضا و ختم قرآن برای درگذشتگان را به این مرکز بسپارند.

گفتنی است که بعضی خدمات مرکز نیکوکاری باغزندان محدود به محله باغزندان نیست و با خواست و هماهنگی خیرین، گاهی بعضی از کمکها در نقاط دیگر نیز برای مددجویان انجام میشود.

برای آشنایی بیشتر با مرکز نیکوکاری باغزندان اینجا کلیک کنید.

کانال مرکز نیکوکاری باغزندان در تلگرام:

nikookari_markaz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *